ساعات کاری : روزهای زوج ساعت ۱۲ الی ۱۹ - یکشنبه و سه شنبه ۱۰ الی۱۴

تغییر شکل دندان

تغییر شکل دندان می تواند ظاهر لبخند شما را بهبود بخشد ، اعتماد به نفس شما را تقویت کند و به شما کمک کند احساس بهتری در مورد دندان های خود داشته باشید.

برخی از افراد برای بهبود لبخند خود از بریس استفاده می کنند ، با این حال تغییر شکل دندان جایگزین کم هزینه ای است. اگرچه این یک گزینه است ، اما این روش زیبایی – که به عنوان کانتورینگ دندان نیز شناخته می شود – برای همه مناسب نیست.

در اینجا مواردی است که شما باید درباره تغییر شکل دندان بدانید ، از جمله روند ، نکات مراقبت های پس از آن ، و اینکه آیا برای شما مناسب است.

تغییر شکل دندان چیست؟

تغییر شکل دندان که به آن جراحی دندانی (اونتونتوپلاستی) نیز گفته می شود ، یک روش دندانپزشکی زیبایی راحت و کم هزینه برای رفع دندانی است که خرد شده ، ناهموار ، نامرتب یا ترک خورده است.

این روش سریع و بدون درد شامل برداشتن مقداری از مینای دندان ، و سپس شکل دادن یا طولانی شدن دندان مشکل است.

برای دستیابی به یک شکل دلخواه ، دندانپزشک شما ممکن است رزین باند دندان رنگی را نیز بچسباند که روی دندان شما چسبیده و سفت می شود.

چه کسی کاندید مناسبی برای تغییر شکل دندان است؟

لازم به ذکر است ، تغییر شکل دندان برای اصلاح نقص های جزئی یا ظریف روی دندان شما طراحی شده است. این یک گزینه برای مسائل مهم دندانپزشکی نیست.

اگر دندان های شما روی هم قرار گرفته یا به شدت کج یا نامناسب هستند ، دندانپزشک ممکن است به جای اصلاح دندان ، بریس های دندان یا روش دیگری را پیشنهاد دهد.

برای کاندیدای تغییر شکل دندان ، به دندان ها و لثه های سالم نیاز دارید. این روش شامل برداشتن برخی از مینای دندان شما است. اگر دندان های خراب ، لثه های ناسالم یا پالپ آلوده دارید دندانپزشک این روش را انجام نمی دهد.

معایب تغییر شکل دندان

تغییر شکل دندان ایده آل است زیرا هیچ فرآیند بهبودی ، بیهوشی و معمولاً عامل بی حسی وجود ندارد. در بیشتر موارد ، دندانپزشک می تواند این روش را در یک جلسه تکمیل کند.

اگرچه تغییر شکل دندان تغییرات نامحسوس در دندان های شما ایجاد می کند و ممکن است نیاز به بریس های پرهزینه را کاهش دهد ، بسته به میزان کار مورد نیاز ، ممکن است برای هر دندان بین 50 تا 300 دلار هزینه داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که تغییر شکل دندان نوعی دندانپزشکی زیبایی است ، بنابراین ممکن است بیمه شما هزینه این عمل را پرداخت نکند. آنها ممکن است در هنگام اصلاح شکل صدمه حاصل از تصادف را اصلاح کنند.

همچنین این خطر وجود دارد که دندانپزشک بیش از حد از مینای دندان شما خارج شود. و در این صورت ، ممکن است حساسیت به گرما یا سرما را تجربه کنید.

تغییر شکل دندان چگونه کار می کند؟

در بیشتر موارد ، تغییر شکل دندان یک روند ساده و سریع است. اولین قدم این است که معاینه دندان و اشعه ایکس انجام دهید ، بنابراین دندانپزشک می تواند سلامت دندان ها و لثه ها را بررسی کند.

دندانپزشک مینای دندان شما را نیز بررسی می کند. اگر مینای دندان شما ضعیف یا نازک است ، دندانپزشک احتمالاً روش دیگری مانند روکش دندان را توصیه می کند.

تهیه روکش شامل قرار دادن روکش چینی روی سطح جلوی دندان شما است. این امر همچنین می تواند ظاهر دندان خرد شده ، ترک خورده یا نامرتب را بهبود بخشد.

اگر دندان ، لثه و مینای دندان سالم دارید ، دندانپزشک این کار را با برداشتن مقداری از مینای دندان با استفاده از دیسک سنباده یا برش الماس خوب آغاز می کند. این قسمت از روش به حداقل رساندن نقص در دندان کمک می کند.

در مرحله بعد ، دندانپزشک شما دندان های بلندتر را کوتاه می کند ، همچنین دندان های ناصاف را فرم می دهد و صاف می کند. این می تواند تراز و نیش شما را بهبود بخشد.

اگر دندان بریده شده یا شکاف بین دندانهای شما وجود دارد ، دندانپزشک می تواند تغییر شکل دندان را با باندینگ ترکیب کند.

باندینگ از یک رزین به رنگ دندان استفاده می کند – از لحاظ ظاهری مشابه بتونه – برای قالب سازی و شکل دادن بیشتر دندان. وقتی روی دندان قرار می گیرد ، ماده اتصال دهنده سفت و سخت می شود و با ظاهر دندان های طبیعی شما مطابقت دارد.

دندانپزشک شما پیوند را اعمال کرده ، به آن شکل می دهد و سپس اجازه می دهد تا سفت شود. در صورت نیاز به اتصال ، این روش می تواند 30 دقیقه تا یک ساعت بیشتر طول بکشد.

بدانید که اتصال می تواند هزینه کلی تغییر شکل دندان را نیز افزایش دهد ، زیرا ممکن است برای هر دندان بین 300 تا 600 دلار پرداخت کنید.

نکات مربوط به مراقبت بعد از تغییر شکل دندان

تغییر شکل دندان و / یا اتصال آن راهی عالی برای بهبود شکل و ظاهر دندان ها است. با این حال ، مراقبت های خوب برای حفظ نتایج شما بسیار مهم است. دندانپزشک شما دستورالعمل های مراقبت های بعدی را ارائه می دهد.

اگر دندانپزشک شما از ماده اتصال دهنده استفاده می کند ، اگرچه در حین عمل سفت می شود ، احتمال خرد شدن یا ترک خوردن رزین وجود دارد. برای مثال ، برای کاهش این خطر ، باید از جویدن ناخن ، خوردن غذاهای سفت و جویدن آدامس خودداری کنید.

همچنین خطر لک شدن با پیوند وجود دارد ، بنابراین مطمئن شوید که حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک می زنید تا از لکه های دندان جلوگیری کنید. همچنین باید مصرف غذاها و نوشیدنی هایی را که می توانند دندان های شما را لکه دار کنند مانند قهوه و شراب قرمز کاهش دهید.

حتی پس از تغییر شکل دندان ، زمان خرابی وجود ندارد ، ممکن است برای یک روز پس از عمل حساسیت جزئی داشته باشید.

دندان تراش خورده ، ترک خورده یا نامرتب می تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد و شما ممکن است لبخند خود را از دید دیگران پنهان کنید. کار دندانپزشکی می تواند بسیاری از مسائل را اصلاح کند ، اما این موارد می تواند هزینه بر باشد.

خبر خوب این است که تغییر شکل دندان جایگزینی کم هزینه برای بهبود ظاهر لبخند شما فراهم می کند. اگرچه این روش برای همه مناسب نیست. مطمئن شوید که جوانب مثبت و منفی را می فهمید.

جراحی زیبایی بینی می تواند مسائل زیبایی جزئی از جمله تراشه های کوچک ، طول دندان و عدم انطباق جزئی را حل کند. بسته به سلامت دندان ها و مینای دندان شما ممکن است دندانپزشک روش دیگری را برای بهبود دندان های شما مانند بریس یا روکش پیشنهاد کند.

اشتراک گذاری :

کانال تلگرام

@DoctorDelnava

ساعت کاری

روزهای زوج ساعت۱۵:۰۰ تا ۱۹:۳۰ روزهای یکشنبه و سه شنبه ۱۰:۰۰ الی ۱۳:۳۰

آدرس

تهران، انتهای خيابان مطهری ( بعد از شریعتی خیابان شهدای ناجا )، نبش چهار راه سروش، پلاك ۲، طبقه ۵، واحد ۱۰